my thoughts.

När jag ändå så sitter här och har så otroligt sjukt mycket att göra (ironi), så kan jag dela med mig av lite tankar.

För det första. Funderar ni på att åka utomlands som au pair/high school/college/jobb så tveka inte! Gör det!! Detta är absolut ett av mina bästa beslut som jag har gjort, även om det betyder att man kommer vara ifrån familj & vänner i 1 år. Man missar inte så mycket hemma under 1 år och man får uppleva sjukt mycket här! Och självklart finns det jobbiga stunder, det kommer man inte undan. Men har du inte jobbiga stunder här så kommer du fortfarande att ha jobbiga stunder där hemma.

Tanken slog mig egentligen hur sjukt det här är! Jag ska nu flytta hem till ett par främlingar. Jag har packat ihop mitt liv i 2 resväskor och imorgon ska det packas upp igen. Hemma hos en familj som jag endast har pratat med mamman i telefon och på sms. På ett sätt är det helt insane men samtidigt så spännande! Jag ser fram emot det något otroligt och tycker det ska bli så roligt. På ett sätt känns det så normalt! Liksom, nu den senaste månaden så har jag bara umgåtts med främlingar. Jag har bott hos en familj och passat deras barn i 1 månad, nu sover jag hos en mamma och hennes familj som jag har träffat 1 gång och imon ska jag sova och bo hos en familj som jag aldrig har träffat.

Så jag säger bara, wish med good luck and say a prayer for me.


















Kommentarer
Postat av: sentimentalisten

Åååh, vilket härligt axplock bilder... När skall vi åka till hawaii igen....? :)

2011-10-11 @ 19:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0