the amish people.

Jag hade föreställt mig äkta hilly billys med strå i munnen som bodde i gårdar tätt med varandra, men oj vad fel jag hade. Visst var det hilly billys med stråhattar, men de bodde ju bland alla andra människor. För att känna igen en amish finns det lite grejer man kan kolla på. De har speciell klädsel, rider häst & vagn, trästaket runt sina gårdar och massa hästar. Kändes som om man hade flyttats tillbaka i tiden.
Vi åkte i alla fall hemifrån runt 12.30 tiden. Jag, johanna x2, hanna & lilian. Väl framme åkte vi till the amish village. En gammal gård med ett amish hus, djur, skola och souvenir shop. Väldigt intressant att se! De var nästan som ett vanligt hem bara att allt gick på gas. Lampor, kylskåp, köksassistent. Jag hade föreställt mig helt annorlunda.
Efter ett besök där bestämde vi oss för att ta en buggy ride, häst & vagn med andra ord. Våran häst chaufför blev våran första amish vän, 17 åriga Jake. Som för övrigt var ett dåligt exempel av en amish. Han hade mobiltelefon, facebook, kört bil, druckit, hade inga amish kläder & gjorde allt en amish inte ska göra. Men förutom det hade vi en trevlig häst och vagn tur!
Drog oss hemåt och jag däckade snabbt i bilen då vi hade gått upp 7.15 på morgonen för att skicka iväg ungarna på soccer. Men en dag med många upplevelser!

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0