my first days.

Jag vet att jag lovar bra bloggning men sorry, glömmer av. Så jag ska inte lova nu men jag ska försöka att bli bättre!

Igår efter städningen så blev det bara häng hemma. Lagade middag till barnen med Johanna och sedan åt vi. Barnen hade aktiviteter och läxor. Så vid 8 tiden åkte vi tjejer till Starbucks för att träffa ett gäng au pairer. Det är tydligen så de gör på onsdagskvällarna så det är en rolig tradition.

Idag var det upp vid 11 tiden igen. Tog en promenad runt sjön med Johanna, Johanna, Hanna och lilla Bruno. Trött som han var efter promenaden däckade han i buren. Vi tog oss en runda till Cosco, en mataffär med bara XXL sizes. Även matprovning i varje hörn, något som Sverige borde skaffa. Väl hemma igen var det dags att börja laga mat till barnen. Idag blev det pasta & skinksås! Elin & Sara åkte iväg på gymnastik och Niklas stannade hemma för att göra läxor. Framåt kvällen blev det basket och fotboll med Niklas i trädgården, och ja pinsamt att säga! Jag blev ägd i både 21:an och klockan av en 11-åring. Men till mitt försvar, han är grym i sport!
Så nu på kvällen åkte jag och Johanna x 2 till Mc Donalds och tog oss en frapuccino och en pratstund.
Väl hemma igen hände det som absolut inte får hända. Jag går in i rummet och ser en feting, svart, äcklig spindel! Usch, fy, blä, tårar tänker jag. Ni tänker mespropp. Men ja, jag hatar spindlar och i detta sammanhanget får man säga hata! Han gav sig i alla fall på fel person så nu ligger han död under en stor tidningshög.
If you mess with me, I mess with you... mohaha!!

god natt ♥



första roadkill, en bullfrog


sjön


våran puppy bruno


johanna x2 & hanna

Kommentarer
Postat av: zoologen

söööt padda... iPad2?

2011-10-15 @ 01:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0