up and down.

Snacka om att detta har varit en känslig dag, som en bergodal bana som går upp och ner.

Jag vaknade imorse och va på strålande humör. Öppnade datorn och gick in på min Cultural Care profil. Där hade jag redan fått en ny match med en familj i New York. Började att läsa om dem och ju mer jag läste ju mer kom magkänslan fram och sa nej. Kändes inte alls som den rätta familjen pga olika anledningar. Humöret åkte rätt ner för backen då jag visste att jag inte kan tacka nej till dem utan att prata med dem. Vilket leder till slöseri med tid.
Det går nämligen till så här, hittar inte jag en ny familj innan 10 oktobet så måste jag åka hem enligt amerikansk lag.
Men i alla fall! Gick ner i köket och åt lite lunch, pratade med resten av familjen där nere, tog med mig min Ben & Jerrys och gick upp på mitt rum för att gråta och tröstäta. Låter konstigt, men det var så gött att få gråta lite för en gångs skull!
Runt 5pm kollade jag in min lilla facebook och såg ett mail från en jag inte kände. En mamma hade hittat mig på Cultural Cares facebook där jag hade skrivit och hon ville prata med mig. Ledde till ett telefonsamtal på 45 minuter och mamman och familjen verkar helt underbara. En familj på 3 barn i New Jersey, 10 min ifrån NYC så vad mer kan man begära? Mitt humör åkte rakt upp igen! Och det stannar inte där...
Efter detta så hörde Erika av sig till mig. För er som inte vet så är Erika min kompis ifrån Fiskebäck och hon jobbar som au pair i New Jersey. Hon hade i alla fall pratat med sin värdmamma och hon va intresserad av att anställa mig som en au pair! Vilket i så fall leder till att jag och Erika kommer att jobba och bo tillsammans i USA i 2 månader!!
Men nu ska vi inte ta ut någonting i förskott. Ska prata med Erikas mamma imon troligtvist och den andra mamman på lördag. Får se hur detta slutar. Kanske inte blir någon, kanske båda två? Haha!

Kvällen spenderades i alla fall nere i sängen med Marianne och vänner serien, toppen avslut! ♥

Kommentarer
Postat av: becka buuuuuus

VAAAAA? hahaha fy va gött å höra. De hade ju vart hur grymt som helst om du å erika kunde få va där together lixom! Får höras senare ja vill höra allllllllllt! DU e bra ! <3 puss

2011-09-30 @ 12:21:23
URL: http://rebeckaoskarsson.blogg.se/
Postat av: Alice

Underbart att höra Patte! Hoppas hoppas hoppas!! :D

2011-09-30 @ 15:22:41
URL: http://aliceinaupairland.blogg.se/
Postat av: linda

de e ju huur bra som helst! hoppas verkligen på att de löser sig nu!!!!!

2011-09-30 @ 19:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0