party all night long.

Ja, och där försvann bloggandet lika fort som det började! Helt ärligt så kommer jag inte riktigt ihåg vad jag har hållt på med dessa veckorna, helgerna är mer klara än vardagarna. Vardagarna ser som vanligt ut, träning, ut med hundarna, barnen kommer hem, laga mat, leka, säga god natt vara med kompisar. Ja rutiner flyter på. Har förövrigt gjort vårat lilla svenska gäng lite större med lilla Malinn från Oskarshamn. Jätte go tjej som jag verkligen trivs med, äntligen är jag inte ensam brunett igen, woho!
 
Just dessa senaste helgerna har bestått av mycket party, october har varit en riktig party månad.
Förra helgen var det wine tasting party at vårat place på lördagen. Ett helt bord uppdukat med en massa olika sorters viner och ett helt annat bord med cheese, italienska skinkor, dipper och allt möjligt. Som pricken över i:et hade jag, Jenny och Doug hållt på hela dagen med maten som bestod av potatis gratäng med lamm kotletter i mint sås. Räcker det med att jag säger att maten smälte i munnen..? Så en riktigt trevlig kväll med 23 gäster.
Söndagen spenderades hela dagen i Sophies säng med Malinn och Sophie för ett film marathon och glass. En bra helg med andra ord!
 
Sen var det Måndag vilket innebar storm varning!! Barnen var off från skolan, alla möbler och grillen var instängda i garaget så det inte skulle blåsa bort, mat och batterier var inhandlat ifall att strömmen skulle gå och familje kompisar var över så att alla skulle vara safe, vi var förberedda för det värsta. Men vind blev det och det var allt i vårat område. Strömmen var kvar så det blev matlagning, beer-pong och kortspel med Santiagos och Canters. Ett litet hurricane party!
 
Onsdagen kom och det var dags för barnens efterlängtade Halloween. Det var liv och energi till 1000 när barnen kom hem ifrån skolan och förberdelserna var i full fart med sminkning och ombyte. Här i huset fick vi till en Lady Gaga, Tinkerbell, enoying orange och jag som en flapper girl. Ut i området för trick n' treat och sedan hem för den årliga chilli cook offen. I år var det Doug som vann och det var han värd för den var riktigt god i år! Alla dagar leder till ett slut och även denna. Party veckan var slut så det var äntligen dags att vila ut!
 
wine tasting pics.
 
 
 
 
 
 
halloween pics.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0