Universeum och spring!

Oj oj oj vilken dag haha!! Jag är helt slut nu. Förstår hur ni som har egna barn känner er haha, dödströtta? Började i alla fall med att jag gick och hämtade Alfons runt 10 tiden. Han va på strålande humör och jätte glad då. Sedan tog vi bussen runt halv 11 tiden till torget. Där gick vi runt och tittade lite medans vi väntade på Matilda, William och Filippa som skulle komma. Så då tog vi bussen 11.15 in till stan. Smågrabbarna var helt överlyckliga av att åka buss. Väl framme gick vi till Mc Donalds för att äta lite middag. Gick jätte bra och det var inget söl. Sedan blev det lite tittt på zoo och H&M och runt 1 tiden åkte vi äntligen in till Universeum. Svin dyrt, 165 kr, men Alfons och William kom in gratis så de va härligt!
Vi började våran färd i Vattnets väg. Där var det fullt med fiskar och grodor ifrån vårat vatten här ifrån. Sedan kom vi in till det stora tropiska tankarna. Där blev det en massa titt på hajar, Nemo fiskar, rockor och allt möjligt. Grabbarna va i helt extas och man såg att dom hade de roligt. Det första Alfons ropade när han såg en blå fisk va "petronella, titta Doris!!!!!" och så pekade han haha.
Sedan gick vi vidare in till ormarna, fy va äckligt det va. Inte små va dom kan man säga. Sen blev klockan 2 och då va de dags för hajmatning. Men Alfons va inte så intresserad utan vi skulle titta på Nemo fisken istället! Sen kom vi vidare in i regnskogen, oj va varmt det var där inne!! Men barnen tyckte det var roligt. Apor, fåglar och alla djuren som fanns där.
Efter den lilla djurturen gick vi vidare till "lekdelen". Där kunde man pröva massa olika grejer och dom lekte för fullt! man kunde få provsitta en motorcykel, bil, lastbil och polisbil så det gjorde dom. mest fastnade grabbarna inne i ett rum där det va ungefär datagjorda fiskar på golvet som man kunde "fånga". Och vattnet "rörde" sig på golvet när man själv rörde sig, så det såg lite verkligt ut. Men under tiden när dom lekte där hittade William en annan sak med en boll. Vet inte vad som hände men han ramlade till och fick en stor fläskläpp. Stackas liten! Så då bestämde vi oss för att fika lite. Klockan va ju ändå så runt 4 också. Så det gjorde vi och efter det tog vi bussen hemåt. Precis innan tunneln somnade Alfons till i min famn och sedan fick man verkligen inte liv i honom! Jag försökte fast utan resultat, helt livlös haha. Så fick bära runt på han på torget medans vi väntade på Helene som skulle hämta oss. Ett tag innan hon kom när vi gick på torget fick jag ställt honom ner på golvet så att han skulle vakna till. Men han va fortfarande lika trött.
Väl hemma hos familjen Claeson igen blev de lite fart i honom. Satt där ett tag och pratade och jag fick se Vilgot. Stor pojke nu som skrattar en massa :) Sedan körde Philip hem mig och nu sitter jag här. Är jätte trött, haha! Men får se vad som händer ikväll. Något ska man allt hitta på.

take care

william, matilda, jag och alfons


william och alfons


alfons och william, haha


alfons vid korallerna och nemo :)


alfons vid den mattan med fiskarna på golvet haha


alfons vid motorcykeln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0