one more week, but with m&d.

Väl hemma efter en underbar vecka var det dags för vardagen. Men den varade inte så länge nej. Fick ett sms av fadern min och frågade om jag ville leka med han i New York till helgen och det tackar man ju inte precis nej till.
Så på fredagen tog jag tåget upp till new york city för att träffa mor & far som hade rest långa vägar.
Det blev en riktigt mysig helg med shopping, the lion king broadway show, promenad på highlinen och ett möte i brooklyn.
söndagen styrde vi bilen mott mitt place i landenberg för att ytterligare spendera 3 dagar tillsammans. Äventyr på dagen så som longwoods gardens & newark för att sedan skicka mor & far på shoppingrunda för jobbet kallade för min del. Goa middagar ute på porchen på kvällarna med trevligt sällskap, ja klaga är det sista jag ska göra.
Onsdags eftermiddag kilade mor & far vidare till cape may så att jag kunde fortsätta mina sista jobbdagar för veckan och catcha upp med mina brudar som jag inte hade sett på 2,5 vecka ish.
Fredags kvällen spenderades hemma hos johannas värdfamilj med grannar, familjer och barn för ett BBQ-party. Framåt småtimmarna efter lite god mat och en smarrig cheesecake trippade mor & far förbi för att hämta upp mig och köra vidare ner till cape may, igen.
En härlig lördag med strålande sol, manikyr&pedikyr och shopping. Blev ett avslut på restaurangen Lucky bones med familjerna axelsson och audrey där vi avnjöt en mycket god middag. Åkte sedan vidare med audrey för att spendera kvällen med hon och hennes kompisar.
Söndag var det dags för hemfärd, både för mig och föräldrarna mina. Så vi brummade iväg upp till pennsylvania för att släppa av mig för att sedan vinka av mor & far som hade ett plan att passa.
Även detta en underbar vecka som man uppskattar otroligt mycket. Påfyllning med ny energi av mor & far. Tack för att ni kom och tusen tack för allting, älskar er otroligt mycket ♥

a week in florida.

Jag vet, mycket dålig bloggning ifrån min sida. Men jag skyller fortfarande på att vårat wifi är ur funktion. Skulle kunna skriva en hel novell här om gubbar som har kommit och gått och som skyller på varandra, men det är inte väsentligt eller vad det nu heter. Så nu sitter jag i alla fall på HAC där jag snor lite av deras wifi.

Tänkte berätta lite kort om Florida då eftersom att det var så pass länge sedan. Kan börja med att säga att det var en helt underbar vecka med en helt underbar familj. Kan beskrivas som en fartfylld med sol, bad och djur.
Ankomsten skedde på lördagen och då var det ingenting mer än att äta restaurang, åka till huset (hälsade på min värdpappas moder) för att packa upp och sedan krypa till kojs.  Ett helt fantastiskt fint hus för övrigt som låg inne på ett fint golf område.

Söndagen spenderades vid poolen. Stekte så gott vi kunde samtidigt som barnen fiskade, och napp det fick vi kan jag säga! På kroken hamnade en baby alligator som vi fick plockat upp för att klappa och sedan släppa lös. Eftermiddagen spenderades på golfbanan för lite putting innan lite shopping och restaurang besök nr 2 blev av.

Måndag morgon blev häng vid poolen innan vi drog oss ut på driving ranchen. Fick in ett och annat slag men även en del lärdom. Mycket att tänka på på en och samma gång. Drog oss vidare till stranden där hela eftermiddagen spenderades för att pressa i solen.

Tisdag var det dags för att åka ut på det 7 haven. Satte oss i bilen och rullade iväg till hamnen där Doug hade hyrt båt för dagen. Det blev fiske, bad med vilda delfiner, vandring på öar, vattenskidåkning och mycket blod. Mycket blod?! Ja, hände en liten olycka med Sara då hon skar upp sitt knä på en stilla propeller. Så båt turen avslutades med ett sjukhus besök. Någon timma och 7 stygn senare satte vi oss alla runt bordet för  hemma för att avnjuta en god middag.

Onsdags förmiddagen spenderades på bio. Sara fick numera inte bada något mer så för att få en rolig dag drog jag med mig mina små tjejer på bio där vi hittade både godis, glass och choklad. Inte många som kommer ut med en hel popcorn skål full ut ifrån en bio.... En eftermiddag vid poolen och i solen då resten av familjen golfade innan vi alla lagade en utsökt middag som vi åt senare på kvällen.

Redan torsdag och även denna dagen var det båt dax. En lugnare tur till en strand utan skador. Men mycket sol och bad blev det, precis så som jag gillar’t!

Fredagen spenderades vid poolen då halva familjen golfade och andra halvan solade och badade. På kvällen blev det är besök till the club house där det bjöds på skaldjursbuffé. Trodde aldrig att detta skulle komma ifrån min mun, men OJ vad gott escargot (sniglar) är! Musslor och allt som har med havet att göra har blivit min nya favorit. En buffé och en efterrätt senare slutades i dans med gamla så som unga. En av de roligare kvällarna, absolut.

En vecka går fort och det är aldrig roligt att åka hem. Så säga hej då till farmor och off till flygplatsen. Så en grymt härlig vecka med en grymt bra familj! Så vad är det man säger, east west home is best! Eller south som detta handlade om...

complaints.

Efter ett X antal klagomål om att jag är för dålig på att uppdatera ska jag nu skriva mig ett försvarstal...

Som sagt, internet är fortfarande ur funktion. Geek squads som dom själva kallar sig kan inte hitta problemet och tydligen ingen annan heller. Så när wifi kommer tillbaka kan varken jag eller någon annan svara på. Men de har en tendens att komma och gå som de vill. Så ja, jag skyller all dålig bloggning på geek squad numera...

För övrigt hade jag en grymt bra och underbar semester i Florida med världens bästa host family. Sol, bad, båt, golf, dans, shopping, ja dagarna va fyllda med aktiviteter. Så fort jag får något bra internet lovar jag att uppdatera med både bilder och text.

I alla fall. Efter mycket om och men sitter jag nu på tåget till mitt kära New York. Där inne väntar mor & far efter en spontanresa till staterna och mig. Trevligt ska de bli, 3 månader senast.

En liten mini uppdatering fick de bli innan jag dyker ner i mitt korsord för att lösa de sista orden.