New York city

Hii!!!

Nu antligen har jag fatt suttit mig ner for att skriva. Varning for ett langt blogginlagg, haha!

Dagen borjade i alla fall med att jag hade klockan pa 03.55, kande att jag maste snooza. Som vanligt, haha! Gick upp runt 04.30. Gjorde mig smatt iordning och at lite frukost. Ringde pappa och pratade med honom lite. Runt 05.45 kom Lindy och Debbi sa da akte vi ivag. Stannade en snabbis pa Wawa sa vi fick kopt oss kaffe och nagot att knapra pa. For mig blev de annanas, ovanligt?! Haha! Sen akte vi ivag. Stannade i Atlantic city for att ta bussen dar ifran. Den gick 07.49 sa det blev ungefar 1 timmas vantning dar.
Efter ungefar 2.5 timmar i buss var vi antligen framme!! Borjade med att ta tunnelbanan sa vi kunde komma nagon vart. Sa vi tog den ifran 7th avenu till 5th avenu. Da kom vi precis fram utanfor Centralpark. Sa vi borjade med att ga nedat pa 5th avenu. Stannade en stund pa apple store. Stooor affar!! Kopte ett par horlurar till brorsan min. Sen fortsatte vi varan vandrign nerat. Gick forbi alla dom affarerna Prada, LV, Gucci m.m. Stannade utanfor Abercrombie and Fitch. Det var ungefar 5 minuters kotid for att komma in. 4 vaningar var affaren pa sa den var enorm!! Hittade inget som jag skulle kopa sa det var lite surt. Sen gick vi vidare sa vi kom ner till Rockefeller center. Tittade lite dar innan vi tog tunnelbanan till Grand zero. Dar lunchade vi pa ett jatte gott stalle. Jag tog en sallad som man fick valja sjalv, sjukt gott!!
Sen gick vi in till Centuary 21. Dar sklijdes vi at och sa att vi skulle traffas utanfor 2 timmar senare. Men man skulle behovt mer an 2 timmar dar inne!! Jag han bara med 2 av 4 vaningar. Sa hittade en Rare troja, ett Rare linne, en Juice Coutury planbok sak som man kan ha kontokort och saker i, en Polo Ralph Lauren skjorta och en kappa. Sen tog vi tunnelbanan vidare till Chinatown och gick dar lite. Hittade ett par roda brillor for endast 30 kr!
Sen tog vi tunnelbanan (kan saga att det var sjukt varmt dar nere, ingen AC sa!!!) vidare till Times square. Lika coolt som man ser pa alla bilder och allting. Gick in i en Quiksilver affar dar jag hittade en Roxy troja, bikini och glasogon! Bikinin va som 2 in1. Man kan ha den pa bada sidorna sa det var perfekt!! Sen gick vi vidare till Hard Rock cafe for att kaka. Men det var over 45 minuters vantetid for att fa maten sa vi gick vidare till en annan restaurang. Jag bestallede in amerikanska revben, gott haha!
Sen gick vi tillbaka till buss stationen som lag alldelles bredvid Times square. Dar vantade vi i ungefar 30 minuter innan bussen kom som skulle ta oss tillbaka till Atlantic city. Tog ungefar 3 timmar denna gangen for den stannade pa ett annat stalle. Somnade riktigt gott dar i bussen efter en hel dag i staden. Nar vi kom fram tog vi bilen tillbaka hem och va hemma exakt 12.35! Gick raka vagen till sangen dar jag somnade riktigt gott!

Sa idag vaknade jag 12.20 harligt att sova ut, haha! Gick upp och gjorde lite frukost och slappade allmant. Ringde Audrey men hon hade akt ivag till Grassy sounds men hon sa att jag kunde komma om jag ville, men ingen va hemma som kunde kora mig sa det var lite surt. Sa runt 3 tiden cyklade jag ner till bayen och la mig dar ett tag. Idag var det ju 33 grader i skuggan sa fatta hur varmt det var i solen,. haha! Invigde min nya bikini och mina glasogon idag ocksa :D ! Sen kom jag hem och da hade aven Dan och Dennis kommit hem fran fisket. Sa vi at lite middag och satt dar och pratade. Sen skulle jag och Dennis ta en promenad och kopa kaffe men vi skulle inte hunnit for dom skulle ivag och fiska 30 minuter senare. Sa satte mig har for att blogga lite. Hans kompis Tom kom precis sa pratade lite med honom.

Haha, maste bara beratta en grej! I forrgar innan jag skulle lagga mig runt halv 11 taget kom Hans kompisar, Tom och Taylor. Sa sitter jag i soffan och Hans pa hans rum. Sa har jag en san stor mystroja pa mig och luvan over huvudet och sitter halvsunkit ner i soffan. Sa kommer han Taylor bakifran och lagger sin hand pa min axel och sager Hii! What's up man? Sa vander jag mig om och han ser att det ar jag han ba Ohh, sorry.. Ehhm I'm Taylor, Hi! Haha, lite roligt!

Men men, detta blev ett langt inlagg som jag sa haha. Lagger in bilder i nasta! Men New York var helt amazing!! De gar inte att beskriva, maste upplevas!

take care


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0