jul, jul, strålande jul.

Vilken mysig jul det har varit!
Vaknade på morgonen med mamma, pappa, syster, bror och "svägerska". Delade ut lite julklappar, läste julevangeliet och åt god julfrukost.
På dagen blev det mest lugnt. Kalle Anka tittande och gjorde iordning oss samtidigt. Sedan begav vi oss hem till faster Ann och farbror Sture. Där var vi ungefär 22 stycken som skulle fira denna trevliga afton. Julmat, julklappsutdelning och en massa lek. När klockan var 23.00 gick vi alla till kyrkan där det var midnattsgudstjänst. Therese och Johan sjöng jätte fint!
Efter det var det hem till Ann och Sture igen. Då blev det den ökända paketleken där hela tjocka släkten blir helt galna! Alla tävlar och slåss för att få just det paket som man vill ha. Jag var så nära på att vinna ett ordning och reda fack men det snoddes i sista sekund och då tjöt klockan.
Var hemma 3 på kvällen och då somnade jag härligt i min säng!
Julklapparna som jag fick av familjen var: Ilse Jacobsen stövlar, Celvine Klein dataväska, smyckeskrin, id smink kit, ordning&reda dagbok, gossip girl bok, björn borg lånkalsonger och trosor, Odd Molly t-shirt och knästrumpor, Nike mysbyxor och sist tofflor. Fick även en Odd Molly blus men den var lite för kort. Av syskon och "svärgerska" blev det halsband, ljuslykta som såg ut som kronor och en Avi&Lena ring.

Idag har vi bara tagit det lugnt. Gick till kyrkan 15.00 då vi skulle öva med kören för vi skulle sjunga upp 17.00. Så nu sitter vi här hela familjen i soffan och tittar på Sing.a.long. Roligt program, haha!

Vi hörs, adios :)


alida, jag, camilla och johannes på morgonen


kvinnorna i köket


hunden dacke får julklapp av alfons


alfons framför alla julklappar!


I (L) Santa, haha


jultomten


alfons, eller dacke som han kallade sig med sin hunddräkt som han fick av mig


den ökända paketleken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0