Cape May county 4-H farm

Idag har det varit en trevlig dag!
Malade lite fransk manikyr pa mina naglar efter jag hade bloggat. Tog som vanligt lang tid att gora det. Grejen ar den att jag verkligen inte har nagot talamod att sitta och vanta pa att naglacket ska torka sa jag ska alltid peta eller hitta pa nagot annat sa de forstors, sa fick mala om en massa ganger.
Sen tog jag en liten cykeltur. Cyklade till nagon foodmart dar jag kopte kaffe och en glass, gott! Sen gick jag hem och gjorde iordning mig. Slangde pa mig mina trasiga shorts (som bla Dan tycker ar fejk gjorda eftersom att jag har slippat dom trasiga. Han har akta enligt honom sjalv, haha) och min Hurley t-shirt. Sandy sa att de skulle vara smutsigt sa de va bast att inte ta nagot man va radd om.
Runt 17.45 akte vi ivag. Korde upp till Cape May county zoo for att parkera bilen. Sen gick vi en liten bit och kom fram till en 4-H farm. Pa nagot satt kande jag igen stallet och fick typ flashbacks och da visade de sig att jag hade varit dar sist jag va i usa, ar 1997. Detta ar typ ett stalle med djur, "tivoli", saker som man kan kopa. Typ en liten "marknad" men anda inte en marknad. De va typiskt amerikanskt i alla fall haha!
Borjade med att ata lite mat, eller lite och lite. Dom oste pa tallrikarna med en mega stor kycklingbit och massa annat me blandade grejer. Sen nar vi hade atit gick vi dit alla hastarna va, Jessica (Leifs tjej) skulle vara dar sa tittade efter henne. Hon skulle doma nagon horse show sa tittade en stund pa den. Sen gick vi in till de andra djuren. Kaniner, getter, grisar, ankor, kaniner, tuppar, lamm och alla mojliga sorters djur. Nar jag stog dar inne kom jag att tanka pa ett kort vi har hemma nar jag och Dennis star precis dar inne, jag 6 ar och han 5 ar och bada haller varsin kanin, haha.
Sen gick vi vidare och tittade pa alla andra grejer. Sag den rutschkanan som vi ocksa har hemma pa bild som vi akte pa, 11 ar sedan sist. Lite roligt att man kommer ihag sant. Runt 9 tiden gick vi tillbaka dit dar hastarna va och pratade en stund me Jessica som va klar. Sen akte vi hem. Va hemma framat 10 tiden. Sa detta va en trevlig dag!
Sa nu sitter jag har. Sandy har gatt och lagt sig och jag tittar pa Extreme makeover. Gillar de programmet!
Far se vad som star pa schemat imon.

Hoppas att ni alla mar bra, take care!


   
stallet         Sandy och mega tallriken haha     grisar              jag och nagot djur

   
papegoja show    horse show     rutschkanan och jag haha    jag och jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0