En helg med fiske och svenskar..

Heeejsan!!

Jaa, nu vad de senast i fredags som jag skrev, midsommar :) ! Hittade inte pa mer sa mycket den kvallen. Gick pa en liten promenad :). Dan kom hem senare pa kvallen sa kakade vi lite. Han fragade om jag ville me ut en svang pa lordogen och fiska, sa tankte jag att jag har ju inte sa mycket att gora anda sa visst, jag hanger pa! Gick och la mig runt 11 tiden och satte klockan pa 3.30 pa morgonen. Somnade inte foran halv 1 pa natten sa jag var inte precis pigg pa morgonen haha.
Gick upp och gjorde smatt iordning mig och sen runt 4 tiden akte jag och Dan ivag. Korde och hamtade Dennis och tog ett stopp pa Wawa for att kopa kaffe (varldens godaste kaffe!!!) och sen korde vi till hamnen. Dar droppade alla in efter hand. Meningen var att vi skulle aka ivag runt 5-tiden men da var det nagot med tidvattnet sa vi kom inte ivag foran halv 6 - 6 tiden. Akte i ungefar 1 - 2 timmar innan vi kom dit vi skulle, sov hela vagen :P !
Nar dom fiskar gar de till sa att dom pratar med en pilot som dom har i luften som letar ut s.k "flackar" med fisk till dom. Sen satter Oppertune natet och Dyrsten pumpar upp fisken (Oppertune och Dyrsten ar batarna ;) Ratt sa coolt att se hur det gick till, sag en annan haj och lite andra grejer.
Sa holl det pa anda fram till 6 tiden eller nagot da vi borjade att dra oss hemat. Madde lite sjosjuk men ingen direkt fara. Skulle vanta pa att Flicka skulle komma (den tredje baten) sa lag ute och drev i 3 timmar ungefar. Under tiden blev jag och Dan lite sysselsatta med hans "leksaker" haha. Fick prova att skjuta och de var grymt mycket kraft i dom kan jag saga!! En va 30-30 win om de sager er nagot :P
Kom i alla fall in i hamnen runt 10 tiden och var klara for att aka hem runt 11. Var sa hungrig nar jag kom hem sa tog lite och at, hade endast atit 8 rostade mackor pa hela dagen och en massa kaffe. Satte mig ner och gosa lite med Daisy innan jag hoppade in i duschen, nara att somna i hennes kna haha! Men somnade grymt harligt i sangen sedan!

Runt 10 tiden vackte Sandy mig och fragade om jag ville me till kyrkan, men jag va sa grymt trott att jag foredrog att sova. Somnade om och vakna av att dom vackte mig igen runt halv 1 haha. At lite lunch och sen slappa jag lite.
Tog en svang med Sandy hem till Leif. Men han sov efter att ha varit uppe hela natten sa vi akte vidare. Samma sak med Paul. Tog en liten svang runt i Cape May. Akte ner till Cape May point (Sunset beach) kopte en smoothie och tittade runt lite. Sen akte vi hem till Tory och Bo och pratade med dom. Var en hel del svenskar dar sa man kande sig som hemma men borta haha ;) ! Var Sofia (fran Donso) med barnen Beda, Esther och Aron. Barbro fran Fiskeback var ocksa dar, sen nagra fran Jonkoping eller nagot ocksa. Sandy akte hem och fixade lite och jag stannade kvar. Fikade lite och pratade med dom :)
Efter nagon timma eller sa kom Dan och Sandy igen och vi akte tillbaka till deras. At lite hoggies och Dan berattade om sina "hyss" fran nar han va liten haha. Jag kan glatt saga att jag ar glad (!!) att jag inte hade honom som storebror haha!

Sa nu sitter jag har i soffan och Sandy och Hans har gatt och lagt sig, Dan har gatt ivag for att fiska igen och kommer hem imorgon :)! Nu blev detta ett langt inlagg men de innehaller i princip min helg haha!

Ha det sa bra sa lange, take care!

\ Oppertune :)
Jag pa promenad           Oppertune                     pumpar fisk

    win 30-30
     Paul och nagon                  Dan i styrhytten    Patronerna som jag skot me ;)

En sovande Petronella pa Dyrsten :)

Kommentarer
Postat av: Johannes

Skicka massa fiskebilder till min mejl..så ja får se hur fisket va! och köp en cape may tröja till mig! Kram

2008-06-23 @ 18:48:14
Postat av: Becky baaab

E de den riktigt sunset beach ? :D <33

2008-06-24 @ 03:31:51
Postat av: Petronella

nej neej, inte sunset beach sunset beach :P haha

2008-06-24 @ 06:14:06
URL: http://petronellaclaeson.blogg.se/
Postat av: Oscar

Sunset beach var en fantastiskt bra serie:p

2008-06-27 @ 19:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0