det gågna 2008.

Tänkte ta en resumé av 2008 och berätta hur det har varit! En toppen år om jag får säga mitt :)

Januari
Januari började lite lätt. Hade en trevlig kväll med thaimat hos Erica bland annat. Beställde även min efterlängtade resa till USA, skedde 13 januari om man ska vara exakt. Fick även en ny snowboard som jag bara älskar, haha. Det skedde även lite besök på Tjörn, Linda åkte till Sydafrika och jag prövade också Sushi för första gången denna månaden!


hos erica


snowboarden


filippa på tjörn

Februari
Det blev en massa helger med Tjörnborna. Dom kom ner till oss, men vi åkte även upp till dem och sov över hos David. Mellan 9/2 - 15/2 va vi Åre och åkte skidor, sjukt roligt! Vi hade även maskerad på tonår då jag och Filippa var utklädda till hipphoppare!


tjörnborna här


vi på tjörn


åre


maskerad

Mars

Även denna månaden var vi mycket med pojkarna från Tjörn. Vi åkte på en liten trip till Horred och Ullared. Hade också en liten mysig melodifestivalen kväll med tjejerna. Tog även en tripp upp till Tjörn och sov där med Madde och Rebecka. Jag och Rebecka bjöd även in oss själva på fika hos Andreas.


ullared med andreas, oscar, madde och filippa


melodifestivalen med tjejerna


fiak hos andreas


filippa och david i horred


madde och rebecka går runt i området och kör en väckning på tjörn

April
Denna månaden började bra med att vi hämtade upp Linda på Landvetter efter att hon hade kommit hem ifrån Sydafrika. Sen kom även min utbytesstudent ifrån Spanien som var här hemma hos mig i 1 vecka. Tania hette hon. Hade en liten fika i Näset, passade Alfons och tog en spontanresa till Danmark för att hälsa på pappa. Efter Danmark hamnade jag på Tjörn... igen haha.


linda på landvetter


alla spanjorer och svenskar


fika i näset


jag och alfons


hälsade på pappa på jobbet i danmark


promenad på tjörn me pojkarna

Maj
Maj började med att jag och några tjejkompisar åkte upp till Tjörn. Vi hade även en grillvkäll hemma hos Hanna. Jag och Rebecka slöt även ett kontrakt som gick ut på att vi inte fick vara inne på datorn på en hel vecka, vi klarade det!! Hade även en grillkväll men klasskamraterna nere vid Rörvik. Jag fyllde 17 år och fick en överraskningsfest för mig. Men det bästa av allt. Vi åkte till Spanien med hela klassen och var där i 1 vecka!


tjörn


grillkväll hos hanna


kontrakten, haha


påväg till grillkvällen


de flesta spanjorer och svenskar i galicien (spanien)


överraskningsfest för mig

Juni och Juli
Juni och juli kör jag faktiskt ihop för detta var två av det bästa månaderna på året. Den 10 juni bar det iväg till The United States of America!! Hade BBQ och 4th of July party hos Audrey, heldag med shopping i Atlantic City, bad vid Grassy Souds, va på en 4H-farm, BBQ hos Axelssons. Men det bästa av allt, New York city!


avsked på flygplatsen


BBQ hos audrey


shoppin i atlantic city


audrey och jag vid grassy sounds


jag vid 4h-gården


jag i new york

Augusti
Hade mina 4 sista dagar kvar i USA sen bar det av hemåt. Väl hemma träffade jag kompisar, åkte upp till Gullbranna och över till Danmark med släkten. Åkte upp till Tjörn och bodde hos Camilla i 3 dagar och hon följde även med ner till stan, hade fonduekväll. Började även tvåan på gymnasiet, va på Liseberg, firade mammas och pappas 20-åriga bröllopsdag, Universeum med Alfons, William och Matilda. Sedan hade vi tjejer också en lyckad kräftskiva!


jag på landvetter


syrran, pappa och jag i skagen


fonduekvällen


mamma och pappa 20 årig bröllopsdag


alfons och william på universeum


kräftskivan

September
Denna månaden började med Fest i väst och fiskens dag. Gick på bio med kusinerna, Sex and the City.  Kalas för lillsyrran, passade Alfons och badade bubbelbad med honom. Träffade de underbara tjejerna ifrån Kitas, Spelade piano och serverade på en 40-årsfest. Hade överraskningsfest för David. Gjorde fina extansion naglar, haha! Köpte även en ny båt :)


bio, sex and the city


syrrans kalas


alfons och jag


jag spelar piano vid minglet på 40-års festen


överraskningsfest för David


våran nimbus

Oktober
Hade en liten myskväll hemma hos Matilda med tjejerna, 50 års kalas för morbror Larry, blev extra anställd på Barnens hus, black & white party, konsert i Rönnäng med Ichtus. Vi drog även igång julbaket! Och en massa jobb och kompisar. Lite gott och blandat av varje!


tjejkväll hos Matilda


larrys 50 års fest


camilla och jag på black & white partyt


ichtus i rönnäng


julbaket

November
November började med en tjejmiddag med Hallowen tema hemma hos Julia. Mina kusiner förlovade sig så det blev förlovningsfika hemms hos dem. En massa härliga promenader och fika stunder på café Tin Tin. Vi tjejer blev hembjudna på en pokerkväll hem till Madde. Denna månaden var jag även på min första begravning, en jätte fin begravning som var för min gamle farbror. Va också en heldag i Köpenhamn med tjejsläkten, super mysigt! Också en mysig julfika i Rönnäng hos Camilla.


filippa och jag på tjejmiddagen


förlovningsfika


pokerkväll med tjejerna


köpenhamn med tjejsläkten

December
Den allra sista månaden för året. Kan säg att denna månaden bestod för det mesta av jobb, jobb och jobb. Även myckrt plugg. Men man hann ju med lite saker där imellan. Julbaket, va och hälsade på nere vid hockeyn, fika hos Jennifer, Matildas och Filippas tjejmiddag. Hann även med en trip till Ullared med familjen, julbord med släkten och pappas företag på Marstrand. Julkonsert och fira julafton. Ännu mera jobb. Titta på Twilight på bio. OCh sist men inte minst, fira in det nya 2009!!


julbaket


filippas och matildas tjejmiddag


julbord på marstrand


julafton

matilda och jag på nyår

Så år 2008 har varit ett fantastiskt roligt år. Men 2009 ska bli ännu bättre!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0