wedding.

En underbar helg fylld utav vänner och kärlek är slut. En kaotiskt helg är med, då den började på morgonen när mamma fastnade med bilen och vi blev sena för att åka.
Väl framme vid kyrkan efter 2 timmar fastnade vi igen i en snöhög, både jag och Jennifer. Så vi begav oss till fel kyrka. Framme insåg vi vårat misstag och fick i panik åka till den rätta kyrkan. En otroligt fin vigsel och tårarna rann.
Efteråt hände det som absolut inte fick hända! Min klänning gick sönder!! Efter 15 minuter på toaletten fick jag lagat den och allt var frid och fröjd. Vi begav oss till bröllopsfesten som var otroligt rolig, har inte skrattat så mycket på länge!
Efter mycket om och men fick vi bestämt oss att sova på Tjörn och jag begav mig till kusinerna som bor upp för en brant backe och där hände det som absolut inte får hända när man är ensam en sen natt. Jag fastnade igen! Står där i 20 minuter med finklänning, tunna strumpbyxor och en spade för att gräva loss mig innan hjälpen kom från grannar och morbror.Efter 40 minuter kom jag i alla fall loss och en nerkyld Petronella somnade gott den kvällen.

Nästa dag blev en slappis dag med kusinerna och vännerna på öa. På kvällen blev det hemfärd då lilla jag hade glömt både linser och glasögon. Har aldrig ansträngt mina ögon så mycket som jag gjorde den kvällen. Med huvudvärken somnade jag härligt i sängen och vaknade upp till en ny dag, ny vecka och skolan började.






bilder: lånade av folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0