happy, so happy.

Kul att se att några fortsätter att följa min blogg! Nu ska det bli ändring här och jag ska börja att blogga igen, på riktigt denna gången...

Mycket har hänt nu det senaste, det har ju gått en hel jul, vår och sommar. Man har upplevt både roliga och tråkiga händelser och mycket har sparats som minnen.
För att göra en lång historia kort så åkte jag, mamma och lillasyster upp till Stockholm någon gång i maj där jag skulle söka in till Betel folkhögskola. Jag hade blivit tillkallad dit på intervju och speluppvisning eftersom att jag sökte bibel/musik. Fick besket 2 veckor senare att jag kom in och blev överlycklig!
Började att tveka någon månad senare och kom  på andra funderingar. Ifrån att flytta till Stockholm, Bromma valde jag nu istället att flytta till USA. Ja, stor skillnad! Men jag har i alla fall sökt in till Cultural Care som au pair och blivit antagen. Så den 6 september går flytten till USA, New York, Long Island och för att vara mer exakt Riverhead. Där jska jag och en till tjej från Mexico ta hand om en pojke på 4 år och ett tvillingpar på 4 månader. Jag är sjukt nervös, glad, excited, rädd, ja allt på samma gång.

I alla fall. Så nu sitter jag på Stena Line på väg till Skagen där jag ska fira första ledigheten efter sommarjobbet. Får skriva mer om USA i ett annat inlägg. Så summan av allt; jag åker till USA i september, jag ska spendera helgen i Skagen och jag har slutat jobbet. Förstår ni varför jag är glad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0