long day.

Började dagen med att ta en promenad med hanna och hundarna. Tog oss sedan en tur till Marshalls där vi gjorde lite ärenden. Hem och fixa och dona innan Sara kom hem. Åkte till Middle school för att hämta Elin vid 16.30 och det var där som allting bröt ut...

Feluppfattningar om tid då Elin ska hämtas, en bil som vägrar att starta och en orolig au pair (jag) som yrar runt på skolan och letar efter sitt barn. Många telefonsamtal senare till peti&kreti får jag äntligen tag på morfar Bo som kan hjälpa mig med startkablar och få igång bilen.
Väl hemma är det stress, stress och åter stress då det ska lagas mat och barnen ska vara på gymnastic inom 25 min. Ett första storbråk mellan syskonen bryter ut och där står jag mitt upp i allt och matlagning på det. Snabb uppgörning och snabb ätning och snabbt in i bilen för att släppa av tjejerna. Jag & Nik tog oss en runda själv med bilen och hade allmänt trevligt.
Kvällen avslutades med mig och hanna i sängen med en massa svenskt gott godis och filmen unknown. Från en hektiskt dag till ett mysigt avslut. Dagarna är sig då aldrig lika.


Kommentarer
Postat av: Svenskläraren...

Kreti och pleti.

puss

2011-12-02 @ 13:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0