sunday and pulled over by the police.

Upp vid 9 tiden för att vara i kyrkan vid 10. Träffade släkting Joshua och va på möte. Slappa hela förmiddagen och kollade football framåt 4 tiden då vi åkte iväg och köpte gran.
Vid 6 tiden slutade Hanna jobbet och vi åkte iväg till King of Purssia för att julhandla i 2 timmar innan de stängde. Stressigt men han med lite i alla fall. Men där emot blev det en mycket intressant hemresa...

Sjukt hungriga, huvudvärk och trötta letade vi överallt efter en restaurang med hjälp av min lilla vita vän Siri som inte är den bästa ibland. För hög fart för att sakta ner vid ett trafikljus för att det var halt på vägarna (slog om till gult) trycker jag på pedalen för att komma över ljuset. Bakom mig ser jag en bil komma från en sidogata och som plötsligt slår på blåljusen och förföljer mig.
Blinkar av vägen och svänger in och gör som i filmerna. Stänger av bilen, trycker ner vindrutan och försöker att spela cool.
Nja, riktigt så var det inte. Jag kan säga att jag ordagrant skakade som ett asplöv i hela kroppen!!

- Miss, registration and insurance please! You know the light was red!!

Letar fram papprerna som behövs och han lyser med sin ficklampa samtidigt som jag slänger ut mig med darrande stämma "oh no, it was yellow"

- Do you have your driver's license?
Ger mitt körkort i en skakande hand och han frågar vart jag ska och vart jag är ifrån. Ska till Landenberg men är ifrån Sverige. Polisen kollar en extra gång och säger

- Miss, drive carefully and have a nice night!

Ibland älskar jag att man är svensk!! Va länge sedan jag skakade så som ett asplöv! Ja jag erkänner, jag va skit rädd!











Kommentarer
Postat av: Madde

Hahahahah!!! Bra kämpat nella!

2011-12-05 @ 11:45:14
Postat av: hahahahaha

inte första gången det hände...

strax innan chalmers en gång också ;)

2011-12-05 @ 19:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0