smart kid.

Promenaden gick bra och det gick dessutom resten utav dagen också. Var ute och spelade amerikansk football med Nik. Tänker absolut inte säga hur matchen gick. Vill ni veta kan jag säga att jag typ vann...
In igen och göra hemmalagad pizza. Lovade även där Nik att om inte ketchup smakade lika gott som tomatsås (orkade inte göra någon) så skulle vi baka en god kladdkaka. Handslag på det och listig som han var va ketchup okej men inte lika gott som riktig tomatsås va. Så det blev ett kladdkake bakande, på ett villkor för mig. Om de bakade, diskade och kunde säga kakans riktiga namn!
Förslag som klingkaka, klangkaka och choklakakaka kom upp. Men efter en stunds betänketid, fjäsk på svenska för barnen och lite hjälp från deras grymma au pair fick vi det riktiga namnet på svenska, kladdkaka. Blev ett mycket gott resultat kan jag meddela då mina barn är duktiga bagare!

Kvällen spenderades i Newark men våra nya amerikanska vänner Rob, Joe & Ned. Korta och enkla namn! Så hemkommen ligger jag nu i min varma säng. Bilder får komma imorgon.

god natt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0