hi, how are u?

Veckan rinner mot helg igen. Dagen som kallas fik-torsdag har bestått av avocado glass och lchf-kaka hos mig med tjejerna. Mycket gott, dock var glassen inget att hänga i granen. Lite amerikansk football på detta och jobbdagen var nästan slut. Sitter just nu på HAC med mitt coffe och fixar med en massa grejer medans barnen har dans och gymnastic.

Det är verkligen annorlunda här borta i USA. Man pratar med allt och alla, spelar ingen roll om de är i kön, mataffären, träningen, promenad. Man hälsar! Så träffade precis på en man som hälsade på mig. Han fortsatte konservationen och frågade hur jag mådde och hur min familj mådde. Jag som är SÅ duktig på att komma ihåg folk kom ju självklart ihåg vem han var... (ironi på hög nivå). Blev fundersam hur han visste vem jag var, men efter en stunds pratande kom jag på. Detta var en pappa som jag träffade för 2 veckor sedan här på HAC som jag pratade med i 10 min innan jag skulle hämta upp Nik. Sånt gör en så glad när folk kommer ihåg en och är så trevliga. Även om det bara är ytligt så gillar jag det!
Det finns så många människor här som man bara träffar när man tränar eller är ute på promenad med hundarna. Även om vi inte känner varandra så stannar vi och byter ett par ord och nästa gång man träffar dem kommer de ihåg en. Hoppas verkligen att det är en ny egenskap man tar med sig hem till Sverige.. Vara trevlig och hälsa på folk man inte känner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0