99,9% back on track.

Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN är jag frisk. Kom ihåg då man va lite yngre och gick i skolan (host, 2 år sedan) så var man bara glad över att få vara sjuk då sjuk innebar ledighet. Denna gången var det dock inte lika roligt att spy. Om man säger, jag skrattade inte eller så i alla fall.
Men att få sociala sig lite var ju ett måste då jag det senaste 48 timmarna har umgåtts med en tv & en dator. Säger inte att dessa ting är osmarta men inte lika pratglada som mig om man säger så. Så upp på morgonen för att äta en riktigt god frukost, omelett med färska bär. Sen blev det ner in the basement för att ligga på alla 4 och sanitera så mycket som det gick. 99,9 % killing germs spray blev min räddare och jag kände rengörings medel doft på mils avstånd.
Efter mitt lilla projekt var det dags att tortera miss Hanna lite. Uttvingad på en promenad med ett övertjatigt jag som babblade på och 2 jobbiga hundar som drog sig åt 2 olika håll. Ja ibland är det inte lätt. Men det blir bättre, jag lovar. Off to ACME och inhandla torsdagsfikan som jag stod för idag. Blev en salig blandning av frukter toppat med nötter och 70% choklad i ugnen och vanilj youghurt. Smaskigt värre då miss Johanna & Hanna även denna gången slickade tallrikarna rena. (Ja vet, till och med Bruno & Lambo har bättre bordsskick)
Barnen kom hem, det blev middag, det blev stressat, vi kom försent till HAC...som vanligt. Ja, samma visa varje gång. Claeson's & Powell's har lite likheter det där med tiden alltså. Trodde att jag kunde göra någonting åt klockan men... Tidsoptimister är vi allihopa, allihopa, allihopa tra la la la....
Men nu sitter jag i alla fall här. En lugn torsdags kväll på cafe HAC i väntan på att barnen ska bli klara så att jag snabbt kan gå till mina tjejer för att inta soffan för ännu ett nytt Vampire Diaries avsnitt.
Oj, kände hur jag lite svamlade iväg nu.
Men ni som känner mig vet hur mycket jag älskar att babbla på och tänk på att jag inte har gjort det på 2 dygn. Ja, ni kan ju fråga mina kära tjejer hur vårat skype samtal blev igår.

Tack och hej i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt med långt och uttömande inlägg :D haha

2012-03-03 @ 18:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0