fika, on a thursday?

Började dagen med ett gott pass på club houset idag också. Man märker att våren är på G nu och folk börjar tänka mer på sommaren då det var ovanligt mycket folk där nere idag. Tog mig sedan en cykeltur runt sjön innan jag trampa vidare hem till johanna för att sno duschen.
Eftersom att det är torsdag innebär det fika torsdag för oss. Idag var det Johannas tur och hon bjöd på en jätte god citronglass som serverades i en urgröpt citron. Ja detta blir svårt att slå till nästa vecka då det är min tur.
Ni kanske undrar var fika torsdag kommer ifrån? Kolla in Johan Glans youtube klipp i Stockholm live så får ni en bättre förklaring. Ja, han är uppfinnaren till denna perfekta dagen! (http://www.youtube.com/watch?v=gpxJhpofAPE spola till 3.20)
Hem och hängde med Elin ett tag då hon hoppar på kryckor nu för tiden, en lite stukning på studsmattan så hon ska nog vara på fötterna snart igen.
Barnen kom hem och det blev chill i solen innan våra magar kurrade. Så nu sitter jag här på HAC och väntar på att Saras dans ska sluta om 5 minuter. Får se vad kvällen bjuder på...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0