two hours chess.

Ja, helgen igen ja..

Fredagen bjöd på chill hemma hos johanna. Alla jobbade sent, va sega och trötta så det är alltid bäst att inleda en helg på det sättet.
Lördagen där emot hände det mer. Denna dag var det nämligen St Patricks day och vi hade bestämt oss för att åka in till Wilmington och se den årliga paraden. Så in i bilen for vi iväg och gick upp till Kings st där den skulle vara. Ovanligt tomt tyckte vi och ingenting som var avspärrat. Smarta mig bestämde sig för att gå in på google och kolla upp informationen igen och som sagt, jag hade missat en liiiiiten, liiiiiten detalj. Paraden hölls den 17 mars 2009.... Ja, det va bara att hoppa in i bilen igen.
Hamnade i Westchester där vi gick lite gata upp och ner innan vi hamnade på ett mysigt café. Blev sittandes i 2 timmar och en spännande match i chess mellan miss Hanna & jj avspelades med vinst åt hanna. Hemgång och cheer up/peppa hanna middag innan vi senare på kvällen drog oss tillbaka grönklädda till westchester för att hitta en Irish pub. Så ett trevligt avslut på min första st Patricks day blev det.
Söndag morgon spenderades i ishallen med JJ. en dålig konståkningstävling så vi drog vidare till Christiana Mall för att se om vi kunde finna mer lycka där. Hela eftermiddagen spenderades i solen på Johannas porch med en del planerande om framtiden. Så 4 timmar senare var det dags att gå hem där familjemiddag och filmkväll väntade. Som sagt, ännu en mysig helg i Somerset Lake.



ser du någon parad? inte jag heller..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0