the big day with a capital D.

Dagen D, dagen som vi alla har väntat på, eller i alla fall jag & johanna. Duktiga är har vi hållit denna hemliga dag så hemlig som möjligt då vi har lyckats. Dess värre har amerikanare lite dålig uppfattning av vad ordet surprice means.
Hanna kom i alla fall hem till mig där vi skulle planera dagens bravader. Trodde hon ja... Besviken blev hon då min bil var "trasig" och Johanna inte kunde "ta sin bil någon längre tur". Sittandes i mitt kök kom vi på, bara så där (efter 1 månads planering) att vi kunde fira Hanna. Fram med drinkar, ballonger, paket och det hemliga häftet där dagens avslöjande stod. Först ut på listan var att få Hannas bucket list avbockad, kasta paj på människor med självklart johanna och mig som target. Waist av pie blev de in och äta lite hemmagjord marängswiss. Kunde inte suttit bättre i magen. Hanna fick vända blad i den hemliga boken där nästa punkt blev hemlig. In i bilen med bindel för ögonen och iväg for vi till.... Go kart!! Även där en punkt avbockad på bucket list, fast min egna då vill säga.
Klara för dagens hemligheter satte vi oss tre tjejer i bilen som var "trasig" och drog våran kos mot destination havet. Hamnade i en liten stad med hemmagjort godis, en kaffe och promenad nere vid bryggan där vi blev sittandes i flera timmar innan det var dags för hemfärd igen.
Väl hemma vankades det middag á la Doug och vi blev ett helg gäng runt matbordet denna söndagen.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0