bbq and rocky horror picture show.

Ännu en ny vecka som börjat. Dagarna flyter på otroligt fort! Helgen som va har varit alldeles utmärkt. Fredags kvällen spnderades med våra nya kompisar nere i Newark. En fest i sann amerikansk anda med röda muggar och beerpong, bollsinnet är kvar!
Lördag morgon blev en frukost ute med mina tjejer. En god spenat och lök omelett. Sedan blev det dags för mig & hanna att åka ut på äventyr medans det väntade jobb för Johanna. Efter mycket tänkande kom vi på att vi skulle åka söderut mot Dover. Vi vet inte vad vi skulle hitta på eller se men det fick vi ta efter hand. Strosade runt i lite butiker innan det var dags att dra sig hemåt där bbq väntade i mitt hus.
Folket droppade in efter hand och maten börjades att laga medans det zippades sangrias. Det bjöds på catfish, grillad annanas, shrimps grej, alligator. Ja, ni hörde rätt. Och jag kan säga er att alligator va riktigt gott att äta! Nästan som kyckling fast lite segare.
Framåt 11.30 tiden tackade vi tjejer för oss och jag och Johanna hoppade in i bilen för att dra oss på natt bio i Newark. Dagens film var: Rocky horror picture show. En klassiker här i USA med en liten speciel handling om man säger så. Ni får googla det själv och se vad ni får fram. Men, något specielt här i staterna under filmen är att man lever sig in i den. Så man kastar saker på skärmen och agerar med filmen samtidigt som halvt påklädda människor agerar framför dig. (Bilden nedanför är inte så illa som den ser ut..) Kan säga att det var en upplevelse som jag aldrig kommer att uppleva igen och det var nog första och sista gången jag gick på den filmen. 2.30 mitt i natten var det äntligen hemgång och jag somnade gott i min säng.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0