bethany beach.

Ja, Hannas födelsedags firande var det ja... Veckan där efter flöt på som vanligt och vi alla såg fram emot helgen som väntade oss. Helgens planer var inget annat än att åka till Bethany Beach där jag och tjejerna skulle vara. Så sagt och gjort.
Fredags kvällen närmade sig och fyra svenska tjejer, jag, hanna, johanna och sofia hoppade in i bilen för att tuta och köra ner mot beachen. Väl framme vid johannas värdfamiljs hus blev det te och lite mys innan klockan rann iväg.
Lördag morgon kom och man vill ju inte slösa bort härliga och soliga dagar. Frukost och off we go till destination indianer. Väl framme kom besvikenheten (från min sida) då jag trodde att vi skulle få se en riktig indianby med en dansande indianer i fjädrar. Men kvar var bara ett museum men olika saker, men faktiskt med en riktig indian så så illa var det inte.



Turen gick sedan vidare till Rehoboth beach där vi gick längs stranden och kollade butiker för att sedan ta ett avslut med glass.



Väl hemma igen kom drinkmixarna fram blandat med kortspel och ett gäng tjejer som sprang runt i huset för att göra iordning sig inför det som komma skall. In i bilen hoppade vi och destinationen blev efter mycket om och med en fiskerestaurang med en riktigt god clams och mussel rätt med shrimp till förrätt.





Hem, igen, för att dra ut på tiden för att komma till nattens höjdpunkt... 1.30am var vi 4 små töser som satt på 2 små cyklar för att komma ner till stranden för att göra årets första dopp. Självklart blev doppet lite mer spännande när det var nakenbad på schemat och då detta är emot lagen i USA. Men jag får tyvärr göra er besvikna. Vi kom där ifrån blöta efter ett gott dopp och utan poliser hack i häl. Kom hem lika smidigt som vi kom dit och snart låg vi alla nerkrupna under det varma täcket.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0